17 May 2010

Saya Bekerjaya

selamat hari isnin semua. apa khabar ya anda semua? harapnye sihat sahaje. hahaha. skema kot kata aluan aku ni. adessss. sorry pals aku tak dapat update entry selama beberapa hari dan dapat kulihat blog ini hampir berhabuk dek sampah sampah kecil akibat tidak dibelek. kesian aku tengok. yang sebenarnya waktu aku untuk bersama blog aku ni diganggu kerja. bukan kerja rumah ye sedara tapi kerja bergaji. ya aku sudah kerja. sangat tepat dengan tajuk entry ni. dah 4hari sejak aku cari keje, pegi interview dan juga kerja membuatkan aku hanya pikir kerja. dah dapat ni tak reti dok diam plak.

alhamdulillah atas link yang ade aku dapat kerja jadi promoter kat Pasific Kluang Mall. part-time promoter je, bukan besar sangat pon gaji. tu pon hampir putus asa sebab susahnya nak cari keje waktu waktu begini. budak yang dah cuti awal mestilah dah dapat sambar dulu kerja kerja yang sangat berpengaruh. kalau aku lambat sikit mungkun tiada kerja menanti aku dan aku hanya akan meniaga anggur tanpa hasil di rumah.

tapi.... letih gila kot dah kerja. yela badan dah keras sangat dok belajar ngadap buku pastu setahun tak kerja tiba tiba dapat kerja terus masuk. memang terkejut. tapi kerja ape yang tak penat. carik kerja pon penat. dok umah tak kerja pon penat. ye tak? baik aku kerja dari penat takde buat pape ka umah tu. ade gak income tiap bulan. harini aku keje petang takdelah penat sangat. semalam ngan kemarin aku keje lame, letih gila. baru masuk kerja dah dapat full, memang mencabar. takpelah, carik rezeki tanggung anak bini. anak makin besar, bini tak besar besar. tu yang carik duit lebih.

- epin -

2 comments:

Layha said...

lah keja promoter rpenya..
haha, bguih2... stg aku g KM ko promote lak.. haha xde r~~

afifahadit said...

bgusla ko keje
dpt gaji jgn lupe blanje ak k??
;)