01 December 2011

Buku Lagi



hey-ho! 




gua baru beli buku Ngeri dan Kougar terbitan FIXI. apa yang gua boleh rumuskan pasal buku ni, tak sia-sia gua beli. 


Kougar, bahan bacaan ringan yang boleh dibaca waktu santai. tak terlalu pressure fikiran anda untuk berfikir sebab semua watak dan situasi yang diceritakan adalah perkara yang berlaku di sekeliling kita seharian. benda rutin. benda ritual. benda biasa.


Ngeri pulak perlukan sedikit imaginasi kita untuk berada dalam situasi itu supaya meransang kita untuk memahami apa yang cuba disampaikan. agak berat walaupun plot dan jalan cerita agak longgar. ending dia yang gua fikirkan cliche rupanya ada penambahan dan kasi twist sikit. gua dah buat kesimpulan awal tapi rupanya kesimpulan gua tak lengkap dan ada benda yang gua tak terfikir.


Bogel Menuju Tuhan pulak buku yang aku pinjam dari seorang sahabat. sarat dengan puisi dan bahasa sastera kelas tinggi. tapi tidaklah terlampau tinggi hingga tak dapat digapai golongan marhaen yang hanya ambil SPM demi sijil untuk mintak kerja kerani. bahasa seorang pelakon teater selalunya begitu. gua suka. bahasa melayu yang digunakan adalah mudah tapi indah.


dan sekarang gua sedang berkira-kira untuk beli buku terbitan FIXI lagi. mungkin cekik dan jerat. ataupun zombijaya. tak pasti.


oh ya. lejenpress jugak akan menerbitkan beberapa judul bahan bacaan. aku harap tak ketinggalan sementelah 3 judul terbitan mereka aku sambar awal-awal.


berkenaan judul-judul buku yang aku sebut, boleh usha kat fixi.com.my dan lejenpress.com.

12 comments:

sitinurulaieen said...

itu bogel menuju tuhan karya zahiril azhim kan?

mana dapat..pinjam..huhu~~

Ariffin Janal said...

a'ah zahiril adzim. member aku punye. aku dah bg die.

NUR AYNIE said...

pakcikk...sye xde duit nk beli buku..pinjam duit ckittt...=p mcm best jerr

sinaran matahariku said...

ini komen xde kena mngena jap ! haha...errr...ipin yg ensem..aku nk link tutorial ltk fb, twitter, fspring bagai yg kt tepi ni beb..:)

deksnamai said...

ipin.. aku dah baca kougar, pecah dan jugak kasino..ak ada buku sperma cinta, ada jugak buku, pompang pompang, hero, heroin. tapi buku yang aku memula nak cari, bogel menuju tuhan. sampai skrang x jumpe2.. celaka. buku 1st aku belu buku. fared ayam yg tjuk dia pada sebuah ketentuan.. hahahaha pjm bogel menuju tuhan..

shazika said...

nak beli buku bogel menuju tuhan tp x beli2 lg.. :(

erry edz said...

salam perkenalan :) nice blog!
do follow me yah +_+V

BTS said...

selamat membaca dan terus....membaca

faiq said...

hehe..tajuknye catchy sgt..bogel menuju tuhan

Ania said...

Salam kenal! Saya dari team Kumpulbagi. Blognya nice.
Jika Anda mau mempromosikan blognya lagi dan share files dengan gampang kunjungi page kami di: www.kumpulbagi.com
Semuanya gratis, cepat dan tanpa limitasi. Anda bisa upload sebanyak files (audio, video, pdf, jpg, dll.), membuat koleksi berkas dan bagikan dengan lainya.
Coba servis kami tanpa registrasi:)

Unknown said...

Hello Admin!
Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Anonymous said...

Unexpected issues in Bitcoin transaction in Binance
Do you want to erase the unexpected issues occurs in Bitcoin transaction in Binance? Clutch them out of the box solutions and remedies from the tandem of professionals who are always there to help you at every move. Dial Binance support number which is the easiest way to carry your worries to the professionals who are certified and have skill in solving the problems in the least possible time.


More Details:- https://www.cryptophonesupport.com/exchange/binance/