31 May 2010

Destinasi Bajet

haritu aku dah kira - kira. congak duit pt yang akan aku dapat. selalu dapat dalam dua ribu tiga ratus serta sen - sen. planning ke Wilayah Persekutuan Labuan. saje nak jalan - jalan makan angin. tapi macam biasa masa cuti sem yang semestinya masa aku kekeringan maksima. nak berjalan tengok tempat orang. bukan selalu dapat lagi - lagi dapat naik flight. aku lah salah satu rakyat yang belum merasa naik flight.

jakun gila !

mungkin. mungkin juga tak sebab buat - buat cool. haha...
jadi berbalik pada topik. aku dah bahagi. RM300 bertujuan perbelanjaan cuti semester serta di Labuan disimpan di akaun Maybank. RM1000 bertujuan perbelanjaan di waktu terdesak di akaun BSN. dan baki dibiarkan sahaja di akaun Bank Islam untuk tujuan penggunaan semasa. bajet flight melibatkan mana - mana akaun. tujuan bahagi semua ni biar aku tak suka hati tengok duit banyak. takdelah 2 bulan dah abes. aku tak smoke. tak amek dadah. takde bayar apa - apa sewa. sepatutnya cukup. kalau boleh nak bajet gila - gila semester depan. InsyaAllah.

kurang shopping. kurang beli itu ini. kurang jalan - jalan. kurang makan. kurang segalanya. untuk menampung hidup selama satu semester. tapii......

raya seyh !

urghhhh boleh ke aku bertahan? tak boros tu takde hal tapi tak guna duit untuk beli persiapan raya menjadi hal ! cuti agak awal dan lama tuuuu. konfem pegi JB dan shopping di sana. adesssss.

p/s : no Padang Besar. no Langkawi. no Bukit Kayu Hitam. yes for Labuan ! yes for budgeting !

- epin -

4 comments:

afifahadit said...

tp labuan ade ape je????
gi la KK o Kuching,,bru tmpt mlancong..t jgn lupe bli ole2 tuk aku :P

Ariffin Janal said...

kuching takde membe. labuan ade laaa. lagipun bkn nak shopping g sane~

izzati hamid said...

eley dan2~

Ariffin Janal said...

dan2 ape ha eza?