11 May 2011

Invent








Gua ingat, gua nak cipta alat yang boleh bantu manusia mudah ingat. Contohnya membantu student di kala musim exam ni.

Bukan senang woih nak baca buku setebal yellow pages walaupun jangka masa 1 semester.
Lagi pulak nak baca masa study week, memang jadi arkib kat rak buku jela.

Dengan alat gua ni, student takde masalah nak khatam 'yellow pages' tu dalam tempoh 24 jam.
Esok pagi pergi exam tak payah buat muka terkulat kulat nak hafal. Balik boleh sambung tido.

Takde jugak kebarangkalian tulis ayat kesian kat ruang kosong dengan ayat berbunga memuja dan memuji lecturer padahal selama ni duk kutuk belakang.
Alasan, tak ingat jawapan, mintak ikhsan lecturer bagi markah kesian.

Semua pun mudah macam tu kan?


Ahhh, tak jadi! Cancel!


Nanti kalau gua invent benda alah tu, dah tentulah gua bukan student kan?
Bila masa gua nak guna alat sendiri untuk hafal 'yellow pages' kan?
Okay confirm cancel.


Epin jenal - entry ni kesan gua study paper inovasi. Arghhh!

1 comment:

sitinuraffizza said...

ala, cipta je r. tyme 2 kau bt master ke. ha, stil study pe. master lg ssh ooo. hahahah