28 December 2009

Perjalanan yg Panjang


akhirnya selamat juga aku sampai ke uum yg terchenta nih. perjalanan 12jam yg sangat lama dan memenatkan terpaksa duduk dalam bus. letih sey ! sape penah berjalan jauh naik bas taulah perasaan aku camane. mlm td tak seperti biasa, aku tak tdow sbb nk tgk jalan, takut2 ape2 jd kang aku nk jadi saksi utama utk apa2 kecuaian yg berlaku. konon haha. bus bawak mantain cam biase, tak laju sangat, aku suka naik s&s international sbb ikut moto die, slow & stedy. haha.

awal perjalanan aku terlelap jap dari ayer itam je melaka,angan2 terlupe kejap tp pastu aku tak tdow smpai la ke kedah nk tgk jalan. banyak kete malam tadi kt highway, jammed gila ! maybe sbb sempena cuti perayaan krismas yg dh habis smlm so org bekerja sume berebut jalan nk blk umah. alternatif jalan malam pon bukanlah pilihan tepat zaman ni. redah jela.

smpai je kt seremban menghala ke KL jalan dh start jammed, slow cam lalu dpn skola,kalo boleh cam nk lalu dpn tadika,slow gilak ! even 3line tp tetapla camtuh. terdemut2. then ade la barua2 jalanan yg myb br dapat lesen tak reti nk bersabar sng kate pemandu yg cam sial la blh plak ikut line kiri sekali yakni lorong kecemasan nk motong barisan. mak aih,sng2 jek kn nk motong camtu,kalo moto tu aku konsider la lg,takkan nk lalu tgh2 sesak tu,silap2 kne himpit ngan bus jek. tapi ni kete bai, pickup pon ade gak wat camtuh. mmg kurang bersabar la pengguna jalan skang, kalo ade eksiden tu myb berpunca dari diorang lar.

aku tgk geleng pale, pelik betul dgn perangai manusia ni. patutlah syaitan suka sangat hasut manusia, taknak plak hasut haiwan ke,tumbuhan ke. sikit punya hal brader, bukan jalan stop terus pon, lu orang punye pasal la blh wat jalan stop terus. aduyaiii.

sampai2 pg td kul 9pg lepas dh puas round2 perlis sbb brader driver tu anta 2 org jek kt perlis. kena denda 5ringgit plak sbb lmbt daftar,takpe asal aku puas ati blk lmbt skit, ikut hati nk lmbt lagi, nti ley g dating lg tp disebabkan denda yg lebih2 dan juga nk add sbjk yg tertangguh. post2 pasni myb aku akan cite psl aku kt uum jela, nk blk cuti sem dpn. haha~

hunny otw blk johor harini, jgn g mane2 taw,dh pnt sgt tuh. trus blk pastu rest puas2. jumaat nti kang kne blk kelantan plak dh~

-epin-

No comments: