29 January 2010

Provokasi Dunia Mahasiswa


oh celaka itu kompeni. mahu tak mahu aku terpaksa bayar rm60 utk perkhidmatan yg aku tak guna. langsung tak guna ! mahu sahaja mereka memaksa minta bayaran dari semua mahasiswa. duit jalan, bas tak jalan2. madah dok tersadai 4 5 buah kat tepi jalan. macam sial ! dhla tak gerak, makan jalan, halang penglihatan plak tu. terpaksa la kenderaan kecil yg sebesar tayarnya berhimpit2 utk melepaskan diri melalui jalan itu.

pihak pentadbiran pon rela hati mengiyakan permintaan mereka. kontrak nak habis, tp tak tukar tender. bukan tak tau kompeni ni dh byk susahkan, rumitkan keadaan. mereka bagai raja yg memerintah, bermaharajalela minta apa saja. mpp semestinya kalah dgn mereka krn tiada bantuan dr pihak atasan. tersenyum kambing si pemilik kompeni, sudah berjaya memperbodohkan semua orang. mahasiswa menjadi mangsa mereka. sekali jalan penuh mcm tin sardin. kalau tumbang, 'jalan' semua. mahasiswa terpaksa bersesak sbb pemandu bas lain tidak diketahui bila dia nak kerja, rasa nak kerja, dia bwklah bas tu. sialan !

mereka kata, terpaksa tukar kaedah pembayaran sbb tak untung. pembayaran lump-sum dgn memaksa semua mahasiswa bayar. rm60. kalo servis mcm sial, sape nak naik bas? baik jalan kaki. lapang kiri kanan. takpayah teraba sana sini dlm bas. dh lump-sum pon bas tetap bertenggek semacam itu. pa cita? aku rela menghabiskan ratusan ringgit utk kapcai kesayanganku dari rm60 utk tin besar berisi sardin manusia. kaedah lama lebih adil, naik bayar, tak naik lantak kau.

-epin-

4 comments:

mYaNaezA said...

hoho taw xpe!
mne boleh byr sekali msuk dlm yuran..
klu yg naek kete, moto mcm mne...
(sbb ak pon da nek moto)

patutnye wat sistem mcm dlu r... yg nak naek byr, yg sekali sekala naek, byr sekali sekala...;
kdg2 pentadbiran UUM ni btol2 mcm taik hidung taw...!

epinmiera said...

hahahaha
uum cam celaka..
UNiC cam siall..
kena la mereka~

miss eyza amied said...

haha~~
mang celaka !!
ini menyebabkan eza takkan dapat transport dr ayah sem depan !!!

stress !!

epinmiera said...

ksian eza...
tnc nak turun padang nti..
tgk jadual die,then turun ramai2 bantah psl isu ni..
oke?dak eon dh ramai,kumpul dak sime darby plak~