09 June 2010

Inspiron 1420 hunny


hey guys !

aku sedang takde mood untuk menaip blog. tapi aku gagahkan jugak demi blog terchenta. semalam, aku bertandang ke rumah hunny dengan tujuan saje - saje, dah lama tak jumpa. lebih kurang 4 bulan lamanya. dasyat kan? kami berjaya bertahan ! yeah ! hahaha. so disamping itu juga *cehh skema plak* aku tolong repair OS lappink hunny dengan menukar ke Windows 7 Ultimate. OS lama yang dia guna dah slow gila bapak ! Windows Vista Home Basic. perghhhhhh tahan iman jugak aku tengok lappink die semalam.

langkah awal aku buat, move segala kepentingan hunny dalam laptop tu ke external harddisk. banyakkkkk woooo. penatttt dan ambik masa lama nak move. nasib baik aku bawak dua external, kalau tak memang taktau celah mana lagi nak simpan. dah siap move sume tu, kitorang g makan dulu. KFC ! yeay ! lama dah tak makan KFC same - same ngan hunny. sangat lama okay ! rindu zaman dulu - dulu kat matrik. lepas sambung balik format lappink die.

proses format berjalan agak lancar dan proses install juga begitu, hanya dihalang beberapa kehilangan item penting dalam lappink hunny. entah camne local disk D lappink tu hilang, aku dah pastikan betul - betul masa nak format tu. takde rezeki dah agaknye. takde banyak benda pon dalam tu tapi aku terkilan sebelum format tu aku ade simpan movie sikit dengan simpanan assignment semester lepas hunny sejak dari sem 1 sampai sem 3. pada aku memang aku tak kisah tapi pada die mungkin ada sentimental value, yelah selama ni die mmg susah gila nak siapkan satu - satu assignment pastu aku dengan tak sengaja terhilangkan data - data tu. aku sangat terkilan sekarang ni okay ! sorry sayang, i tak sengaja, totally tak sengaja. nasib baik gambar - gambar die semua selamat, kalau tak benda - benda tu dah tentulah takde ganti sebab bahan sejarah mana ada ganti kan? huhuhuh.

aku balik kul 6 setelah bertungkus - lumus memperbaiki lappink die. alhamdulillah siap. tapi aku takut nak format laptop orang lepas ni sebab takut pisang berbuah dua kali. kalau tak penting takpe tapi kalau penting alangkah terkilannya aku ! okay aku nak g keje. byebye~

p/s : sorry sayang, i memang tak sengaja. i rasa sangat terkilan ! i tau benda - benda tu ade value untuk u even u tak marah dan assignment tu dah lepas tapi u ade kate sebelum tu yang kerja - kerja tu adalah bukti u buat kerja. sorry sangat - sangat ! :(

- epin -

2 comments:

miera said...

syg, please dont talk bout it anymore can we? i luv u okay .. no matter what .. i know u didnt mean it .. so please just forget bout it ..

Ariffin Janal said...

okay gemok !!!