16 June 2010

Menjadi Seorang Guru

ouh ouh ! dah 3 hari jadi mentor budak - budak sekolah tu baru aku tau. jadi cikgu susah ek? serious nervous saat mereka nak exam. dulu - dulu time sekolah kalau cikgu kata takut nak exam, aku terpikir, 'aku yang nak exam, bukan cikgu, nape die nak cuak pulak?' rupa - rupanya memang semulajadi. tenang? memang takkk ahh kann ! oh ya. aku mengajar junior sekolah lama aku. Sekolah Tinggi Kluang.

tapi tapi tapi tapi memang best program ni ! aku suke even banyak cacat serta cela. yelahhh ni kan first program. try tengok sambutan dengan market program ni bley pegi jauh ke tak. cikgu azan paling semangat. macam - macam ide lain die terpikir lepas ni. ktorang pon ye kan jela. buat kebaikan, pahala berterusan, yang penting ikhlas. budak - budak plak jangan cakap ahhhh, penyegan. standard beb. korang masa sekolah - sekolah dulu pon mesti camtu gak. bertuah kalau sporting tahap gila gaban masa first day kalau tak menyorok belakang member. tapi lama - lama diorang ley accept gak kehadiran ktorang. lama - lama sporting jugak diorang, malu - malu kucing. hehe

budak - budak aku, memang pemalu amat ! hari first semua pakat tunduk, macam dah plan je padahal bukan sekelas pon. aku tanye semua angguk tapi tanya jugak kat member die. hampeh. ingat aku ni cikgu ke? takyah takut wahai adik - adik, abang datang untuk membantu. tanye sepatah jawab sepatah. tanye banyak - banyak patah jawab sepatah jugak. haih, adik adik.

lepak asrama dengan member - member seangkatan memang syok ! seronok doe ! bukan senang nak gather same - same and lepak - lepak same - same. masing - masing belajar jauh, dapat kumpul camtu memang asyiiikkk ahhh ! tak nyesal join sebab keseronokan tu memang ade. tapi keadaan sekolah dah lain wa cakap lu ! berubah. tapi aku tak sesat la dalam tu. pelan lama still ingat. so takde masalah der. teringat zaman sekolah dulu, masuk dewan rase cam besar gila dah. tapi first time masuk lepas 3 tahun, kecik je ! macam dewan serbaguna kat kolej je. aku makin besar atau dewan makin kecik? ntah. hahaha.

BBQ pon best. even aktiviti tu takde penyertaan semua orang tapi still best. main bakar - bakar. memang rapat ahhh kitorang jadinye. semua pon sporting even tak semua sekelas masa sekolah dulu tapi disebabkan semua dah besar, ape nak segan, layan je kerenah masing - masing. kannn? tapi aku harap semua mentor dapat sertai kitorang. yela, pengasas pertama program ni mesti ade hubungan baik kan? kalo ade kelompok macam tak cantik plak. anyway aku harap mende ni takde lagi lain kali, bia semua serasi je pasni. baru havoc and kecoh doe! wasapppp~

p/s : gambar dalam post akan datang.
entry ni macam tak cukup. aku nak bebel lagi tapi dah ngantok. lain kali aku tambah kat post baru oke
- epin -

No comments: