27 February 2011

Fakta Semut








selamat malam.


malam semalam aku masak air. so tadi aku nak panaskan air yang berbaki kat cerek tu tapi bersemut pulak. aku pun terpikir, kat bilik air punye banyak air tapi takde pulak mereka ini bertapa kat bilik air. heran.




aku pun kaji la. google punye google, kaji punye kaji, baru aku tau !!!




semut pun nak jaga kesihatan, tak boleh minum air berklorin. tu yang mereka minum air masak aku. damn!




epin jenal - kena cas seposen untuk seekor semut kalo nak minum air aku. haha


15 comments:

forever love said...

hahahaha..seposen setitik ke seekor.?

Anisa Hang Tuah said...

hobi saya adalah mengira semut di dinding
:D

cik ayin said...

semut sedap..ngeh3 :P

Ariffin Janal said...

atiq : hahaha seposen sekor

anisa : bahaya hobi tu

ayin : sedap?? errr

sitinuraffizza said...

kdg2 aqpun geram. air masak je pun! bkn air manis. xyh r nk ngade tumpang sekaki. ish!

Ariffin Janal said...

fiza : hahaha mereka pun mahu kesihatan yg cemerlang

Fara said...

hahaha. same ar cam aku, siap aku buat masak megi lagi tuh ayor yg bersemut tue. jgn jd cam aku epinjenal.

sumaiyah mokhtar said...

harus ada cawan kecik lepas ni dekat rumah :)

Ariffin Janal said...

farah : kau punye pemalas nauzubillah

aina : cadangan bernas tu

Nurfarahana Abdul Aziz said...

semut mmg cmtu tw..pantang lepa..solution contact lense nak dicemarinya...lempang kang !...eh emo pulak..

Ariffin Janal said...

farhana : aik? solution contact lense pon jadi mangsa? lempang je !!

Farhana Sahri said...

geram gk dengan semut ni..ingat kan dia minum air manis je...rupanya air masak pun sama...geram..hahaah

Ariffin Janal said...

farhana : hah itu yg pelik tu.

TunAqilah said...

hahahaha
sebab tu semut rajin
:D

nadiah yaya said...

mst geram je rsa kn..tp xssh pn nk buang air tu then msk air len :)