16 December 2009

Kemerayapan


Politeknik Merlimau
salam sejahtera,
sebab dh lame sgt dok melepak kt umah tanpa aktiviti berfaedah,akhirnya aku g jenjalan ke KotaMelaka. merayap bersama familiku sehari suntuk. sebenarnya tujuan utama g amek adik aku kat PoliteknikMerlimau jek,sambil menyelam minum air,alang2 makan bia sampai kementak,haha. maka pergilah kami ke sana dengan niat murni iaitu merelease tensen. aku dah lame sgt tak melawat negeri jiran aku tuh.

sebagai abang yg baik hati lagi mulia,niat aku murni ikut parents aku utk menolong adikku mengangkut barang miliknya yg secara totalnya bersamaan penuh satu bonet sebuah wira. kalau boleh mahu dibawanya barang2 milik rakan sebloknya agaknye. berplastik2,berbeg2 dia bawak,berat takley kire gune calculator kott,silap2 ley math error sbb byk sgt. kot yer pon xyah la bwk botol kosong wahai qila,aduyaiii. eh2,takley merungut,takbaik,takdapat pahala keikhlasan. astaga.
Mahkota Parade

selepas tu, parents aku pon dgn selambernye bwk ktorang adik beradik ke MenaraTamingSari sebab aku tak penah naik lagi. hah kutuk aku lah tu kn?peduli ar korang nak rejek aku tak penah naik lg,yg penting tatkala aku buat entry ni,aku dh naik. best wooo! aku ley nampak umah aku dr puncak menara tu. terserah nak pecaya ke,tak pecaya korang naikla sendiri menara tu,pastu ngadap ke johor,mst nmpk umah aku. dan macam biasela,aku berjalan mesti nak amek gambo,tak kire la kat tiang berhenti sekalipon asalkan amek gambo,gune kamera henfon jek,nak beli kamera mahal2 tggu bajet la tp takley mahal2 (rujuk entry ni) nti cam cakap tak serupa bikin.
Menara Taming Sari

mase kat atas menara tu kami menyibukkan diri dgn mengambil gambar kami,org lain sibuk dgn keghairahan mereka menengok bwh,ade gak tak sanggup tgk bwh sbb gayat. tp aku berlagak cool dgn wat bodow jek melihat2 pemandangan walhal bangga tak terkira dpt naik menara yg suka berpusing2 tu. hehee. macam2 ley tgk dr atas tuh. kapal atas darat, pulau buatan, jambatan pelik, dataran pendekar, mahkota perit, kereta abah aku, kereta yg byk seakan2 kereta mainan, manusia mcm semut dan lain2.
Setem Mahal

bile benda berpusing tu turun,ktorang blah menyampung kerja2 merayap ke mahkota perit mencari masalah,eh, mencari kebahagiaan. berjalan, berjalan, berjalan, penat. sambung lagi berjalan dan berjalan serta diselangi aktiviti kegemaran ktorang,bergambar (sebenarnya aku yg slalu nak bergambar,haha). tgk2 kedai baju, kedai kasut, kedai topap. pastu melintas plak g dataran pendekar (DataranPahlawan). adik aku la saje nak berjalan,aku pon termengikut die secara tak sengaja. letih siot ! g sane jalan2 jek,bkn nk tgk2,hampeh. tp dapatla aku topap celcom rm5 kt stu,kirenye berbaloi-baloi lah ! haha. dh penat,mak aku pon nak sebuk call ckp pnt,so ktorang pon mengorak langkah menuju ke kereta yg agak jaoh dr pandangan mata sambil diselangi adegan mensnap2 gambar.

Legaran Dataran Pahlawan

kami melangkah pulang dengan rasa berat hati sbb tak dapat berjalan lagi dan juga tak dpt mensnap gambar. papepon kemerayapan kami akan diupdate dari masa ke semasa kalau ade. tggu la edisi akan datang.

-epin-

No comments: