06 October 2010

Universiti Utara Malaysia Universiti Pengurusan Terbaik !

salam sejahtera.

entry ni ditujukan kepada adik adik lepasan Diploma, Matrikulasi, STPM, SPM, PMR, UPSR, Tadika. jika adik adik berhasrat untuk menyambung pelajaran di UUM, pastikan diri adik adik :

1. penyabar
2. kental
3. tidak suka mencarut
4. berfikiran terbuka
5. bersedia menerima pembaharuan pelik

ya, senarai di atas adalah yang perlu adik adik penuhi untuk menuntut ilmu di sini. kerana apa? ada satu musim dalam setiap semester yang akan memaksa adik adik menghadap laptop ataupun komputer dalam tempoh yang agak lama sambil mencarut carut dan jari telunjuk tangan kiri sibuk melekat di button F5.

kenapa ya?

ini adalah rutin yang perlu adik adik hadapi dan ia memerlukan kesabaran iaitu menghadap laptop atau komputer lebih lama dari bermain game.

adik adik juga perlu kental dan kuat semangat duduk menghadap laptop ataupun komputer. bagi yang selalu main game takde masalah la kan?

adik adik tidak digalakkan mencarut sebab kalo diberi pilihan lain sementara menunggu page loading, adik adik pastinya akan mencarut segala macam mak nenek. jika mencarut, pastinya berkontena kontena dosa adik dapat, kejap je.

berfikiran terbuka pula memerlukan adik adik mencari alternatif lain selain tunggu macam orang bangang depan laptop ataupun komputer yang lebih membosankan dari main game Dota.

Universiti ni selalunya akan membuat pembaharuan yang pelik pelik dengan sangat drastik. ini bermaksud, apa yang dilakukan itu akan membuatkan anda rasa nak marah meluap luap disertai perkara berlawanan bagi perkara yang telah disebutkan di atas.

bayangkan, bukak Facebook, Blogger.com, serta lain lain laman sesawang lebih lancar berbanding portal universiti sendiri. anda panas hati ke tak? itu bukan bermaksud tiada siapa buka laman sesawang lain tetapi perkhidmatan yang diberikan untuk bukak portal sangatlah #pfffftttttt. haaa kan dan mencarut tu.

nak tau ape rutin tu? ADDROP SUBJEK ! grrrrrrrrrr


epin kate - ade broadband dengan wiggy pun tak membantu.

5 comments:

Adam said...

Memang terbahek punye!!!
Tahniah kat sapa2 yg dpt masuk taun ni...
:P

Ariffin Janal said...

yep ! tau takpe !

miss S said...

universiti pengurusan terbaaeeekkk di situ...syg sgt kt uum..hahaha

Cik Bambam said...

wpon -ve disenaraikan disitu..still proub to b x-UUM..! :) still byk kebaikan even trdpt kelemahan disitu.. :D

Ariffin Janal said...

una : hahaha yep. syg gilossss

bambam : yeah, i proud to be here even the management not that good.